Priručnik za data novinarstvo 1.0
Loading

Velika tabla za izborne rezultate

Izborni rezultati pružaju velike mogućnosti za odlično vizuelno pričanje priča bilo kojoj novinskoj organizaciji, ali iz mnogih razloga nas su te mogućnosti godinama zaobilazile. 2008. smo se odlučili da to promijenimo u saradnji sa grafičkim odjelom.

Htjeli smo iznaći način da prikažemo rezultate koji uspješno pričaju priču i ne predstavljaju samo gomilu brojeva u nekoj tabeli ili na mapi. Na prethodnim izborima smo upravo to i uradili.

Ne želimo reći da ogromna količina brojeva ne valja, ili kako ja to nazivam - ˝CNN-ov model˝ tabela, tabela i još tabela. Taj model funkcioniše jer čitaocima pruža upravo onu informaciju koju žele čuti – ko je pobjednik?

Značajna opasnost je prisutna i kada mijenjate nešto što već u suštini funkcioniše. Samim time što smo uradili nešto što se radikalno razlikuje od onoga što ljudi očekuju, mi smo, umjesto da pojednostavimo stvari, zapravo ih mogli učiniti još konfuznijim.

Na kraju je Shan Carter iz grafičkog odjela nadošao na pravo rješenje, ono što smo na kraju nazvali ˝velikom pločom˝. Kada sam prvi put vidio model, bukvalno sam se udario po glavi.

To je bilo to.

Figure 25. Velika tabla za izborne rezultate (New York Times)

Šta ovo djelo vizualnog novinarstva čini tako izvanrednim? Za početak, čitaoca odmah privuče veliki red na kojem su prikazana glasačka tijela na samom vrhu. U novinarskom kontekstu, mi to nazivamo lid. Čitaocima pruža upravo onu informaciju koja ih zanima, i to brzo, jednostavno i bez vizualne galame.

Dalje, čitaoca privuče pet kolona koje se nalaze ispod i sadrže države organizovane prema procjenama The Timesa o tome za kojeg kandidata će se one odlučiti. U središnjoj koloni se nalazi ono što u novinarstvu nazivamo nut graph, gdje objašnjavamo zašto je Obama pobijedio. Interaktivna vizualizacija to savršeno jasno prikazuje: Obama je, kako je i očekivano, pobijedio u svim država gdje je to i bilo očekivano, te u još četiri od pet za koje se nije znalo kako će glasati.

Meni ovaj prikaz u pet kolona predstavlja primjer toga po čemu se vizualno novinarstvo razlikuje od ostalih formi dizajna. U idealnom slučaju, kvalitetan proizvod vizualnog novinartsva je istovremeno i lijep i informativan. Ali, ukoliko trebaju odabrati između priče i estetike, novinari se moraju odlučiti za priču. Iako ovo možda nije izgled koji bi dizajner odabrao za predstavljanje kvantitativnih podataka, ipak on veoma, veoma dobro priča priču.

I na kraju, kao i bilo koja druga interaktivna vizualizacija za web, i ova čitaoca poziva na dublje istraživanje. Sadrži detalje kao što su procenti glasova po državama, broj izbornih glasova - izvještaji o procentima se namjerno ne naglašavaju kako ne bi zasjenili glavne dijelove priče.

Sve ovo ˝veliku ploču˝ čini odličnim primjerom vizualnog novinarstva koji se skoro savršeno poklapa sa isprobanom obrnutom piramidom.

Aron Pilhofer, New York Times